اول نادیده ات می گیرند، بعد مسخره ات می کنند، سپس با تو مبارزه می کنند،امــا در نهــایــت پیــروزی از آن توســـت!
در فصلی که گذشت مشکلات وسختی های زیادی برتیم تراختوروهواداران تحمیل شد، مشکلات وسنگ اندازی ها وحمایت های تبلیغاتی وتوخالی جهت حاشیه سازی از قبل ازورود تراختور به لیگ برتر شروع شده ومتاسفانه تاحال نیز ادامه دارد،درهمه ی این برخوردها ومشکلات وتوهین هایی که به مردم آذربایجان شده ،مردم آذربایجان با اعتدال وسعه ی صدر با یاوه گویی وسنگ اندازی ها وتوهین ها برخورد کردند واین نوع توهین ها ومشکل تراشی ها را نوعی اشتباه وسهودانستند این نوع رفتارها به طور خلاصه توسط گزینه هایزیر اعمال شده ویا خواهد شد!1-رسانه ملی ونشریات
2-مسولین فدراسیون واستانی
3-تماشاگران سایر شهرها
3-نیروهای امنیتی و نظامی
رسانه ونشریات: در ابتدا باتوجه به تاثیرگزاری رسانه درعصرحال می توان مهمترین گزینه جهت فشار واعمال نظر جهت حذف ویا کم رنگ نشان دادن تراختور می توان مورد مذبور را دانست، رسانه ملی با عدم پخش بازی های تیم تراختور، نوعی تبعیض را اعمال کرد با توجه به اینکه تیم تراختور،هوادران فراوانی درسرتاسر کشوردارند وبه دلیل عدم دریافت شبکه به اصطلاح استانی سهند،تماشای بازی های تراختور برای سایراذربایجانی ها غیرممکن بوده وهست(تبصره :افرادی که مجهز به سیستم های جنگ نرم می باشند توانایی تماشا دارند)وعلت عدم پخش بازی های تراختورتا حال معلوم نشده ،درصورتی که درابتدای فصل بازی های تیم تروتمند استیل آذین پخش سراسری می شد!
رسانه ملی با برنامه های هدفمند خود سعی در کمرنگ نشان دادن هوادران داشته وشاید دارد! از نامه یک مهاجر افغانی در مورد یکی از تیم های تهرانی بگیرید تا به برنامه وزین نودبرسیم، دربرنامه های مختلف رسانه به اصطلاح ملی سعی و اصرار در تبریزی نشان دادن هواداران داشته ومی خواستند گزارش ها ومصاحبه های خاص و هدفمند تهیه کنند و به تماشاگر تلویزیون القا کند که هواداران آذربایجانی یا ساده هستند و یا بی کار و خود بزرگ بین هستند که حتی توانایی صحبت کردن به زبان فارسی راهم ندارند که این گونه مصاحبه ها نقل مجالس بذله گویان پان شده است حال این که رسانه به اصطلاح استانی هم با برخورد قهرالود و حذفی سعی در کتمان و خفه کردن یاشاسین آزربایجان های ملت را داشته!و همانند رسانه ملی سعی در ندیدن کثرت اذربایجانی ها دارد و با پوشش بازی های تراختور با کیفیت پایین وبرنامه های تحلیلی ضعیف، سعی در ایجاد نوعی دافعه را دارد
نشریات ورزشی با اختصاص دادن یک ستون به آذربایجان حداقل 20میلیونی سعی در حاشیه سازی را داشته اند،از منشوری و یا عدم منشوری بودن سرمربی جوان تیم گرفته تا مصاحبه های جنجالی بازیکنان، مصاحبه های نشریات ورزشی هدف خاصی را دنبال میکنند نشر مصاحبه های با این عنوان "تراکتور، پرسپولیس کوچک است"، "تراکتور بوی پرسپولیس را می دهد" سعی در خرد کردن و کوچک کردن هواداران را دارد تا به همگان نشان دهند که تراختور همانند آذربایجان یک تیم محلی است!! استفاده از بودجه بیت المال جهت تبلیغات برای تیم ها مرکزی ایران نوع نگاه واعمال نظرات شخصی گزارشگران ومجریان مرکز نشین از جمله موارد هدفمند می باشد
2-مسولین فدراسیون و استان:مسولین فدراسیون با بی توجه ای به خواسته تراختور تنها سکوت می کنند، ناداوری ها واشتباهات مکرر داوری ،گزارش دادن مغرضانه ی نمایند فدراسیون ،عدم جواب گویی در مورد استعلامات باشگاه، عدم پاسخ دادن قاطع به یاوه گویی ها و توهین های مکرر برخی هم میهنان نمونه ای از بی عدالتی های هدفمند می باشد به طوری که هنوز جریمه باشگاه مس کرمان در مورد توهین به زبان وقومیت اذربایجانی ها مشخص و پرداخت نشده، ارائه ی پاسخ های جهت دار و دو پهلو که یکی از این موارد مسئله سرمربیگری کمالوند بوده، حال نوع برخورد مسئولین استانی هم متفاوت می باشد اکثر حمایتها جهت تبلیغات فرد یا افراد بوده وهیچ نوع حمایت حقیقی و مالی و حتی معنوی هم از کل تیم و هواداران نشده عدم تجهیز استادیوم وراه هاای مواصلاتی استادیوم از موارد مورد فوق می باشد.
3-تماشاگران سایر شهرها: در این مورد هواداران تراختور بارها ناراحتی وانزجار خودرا اعمال کرده اند اما بابی توجهی وحتی توهین وبرخوردهای حذفی از طرف ارگان های مختلف مواجه شده اند ،در شهرهای همچون اصفهان وکرمان تهران ،بی شرمانه ووقیحانه ترین شعارها برعلیه ملت آذربایجان سرداده شد که با سکوت مسولین که شاید نشان از رضایت وضع حاکم می باشد راه را برای توهین سایر شهرها هموار کردند تا شاید اتحاد ملی اسلامی مان محکم تر شود!!
4-نیروهای نظامی و انتظامی: با استناد قانون اساسی درمیابیم که وظیفه انتظامات حفظ و ایجاد امنیت و ایجاد احساس امنیت برای مردم است متاسفانه به دلیل نبود نظم و برنامه ریز مناسب نیروهای نظامی، وظیفه ایجاد نظم و امنیت استادیوم ها را برعهده دارندکه نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیرا در اکثر کشورهای صاحب فوتبال جهت حفظ نظم وامنیت استادیوم از نیروهای آموزش دیده در زمینه نوع رفتار و برخورد با تماشاگران که سرمایه های اصلی ورزش هستند استفاده می شود نوع برخورد نیروهای انتظامی با تماشاگران آذربایجانی در تبریز و سایر شهرها و برخور قهرامیز و ناشایست اعم از توهین و ضبط بایراق ها و پارچه نوشته ها می تواند از موارد توهین ها و تبعیض ها باشد.
ما هواداران این نوع برخوردها را در فصل اول حضور مان درلیگ برتر نوعی عدم هماهنگی اجرایی و فرهنگی تصور می کنیم و تکرار این موارد را در فصل جدید نوعی بدعت می دانیم واز کلیه عزیزان می خواهیم حداقل به احترام مردم آذربایجان، برخوردها و اعمال خود را تصحیح کنند زیرا ما هم آستانه تحملی داریم، اما نوع فرهنگ آذربایجانی، به ما اجازه مقابله به مثل را نمی دهد پس تفکرات واعمال خودرا اصلاح کنید كه فوتبال ایران براستی نیازمند تراختور و آذربایجان است، عدم توجه به موارد بالا ما را به یاد سخنی از گاندی خواهد انداخت: اول نادیده ات می گیرند، بعد مسخره ات می کنند، سپس با تو مبارزه می کنند،امــا در نهــایــت پیــروزی از آن توســـت!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر